ג'ינסים

ג'ינס- הכרחי בכל ארון בגדים

אין ספק ששימוש במושג ובמונח אופנה, פירושו לציין את אביזר הלבוש הפופולארי והמרכזי ביותר בעולם האופנה שהוא ג'ינס.

ג'ינס הוא פריט לבוש נפוץ וראשי ביותר בעולם, המכנס הנרכש ביותר והבגד הנפוץ ואהוב ביותר על כל שכבת גיל. כל הצרכנים וכל לקוח אוהב ללבוש ג'ינס ולקנות אותו בכמות גדולה. מאז שהומצא מכנס ג'ינס הוא המכנס האהוב ביותר לרכישה על ידי כל אחד הקונה יותר מכנסי ג'ינס מאשר מכנסי בד או מכל חומר יצור אחר.

ההיסטוריה של הג'ינס

בתחילה הג'ינס יוצר כבגד עבודה עבור פועלים ועם הזמן הפך לאהוב על כל הקהלים ובתחילה היווה הלבוש העיקרי של בני נוער משנות החמישים. חברת ליווייס הייתה הראשונה לשווק ולייצר ג'ינס כמותג אופנה לכל דבר וכמכנס פופולארי, ועד ליום זה החברה מובילה כאחד המותגים המצליחים בשיווק וייצור ג'ינס. מכנסי הג'ינס הפכו מאז רק ליותר אהובים ופופולאריים וכן משדרים רוח צעירה וסגנון צעיר. הסוגים השונים של הג'ינס מתאפיינים בגזרות השונות שלהם, וכן בצורות שונות של שפשוף על הבד עם קרעים. כל אדם רוכש את הג'ינס אשר נראה לו כמתאים ביותר עבורו. יהיו כאלה אשר יעדיפו ג'ינס בסגנון של פעם, ויהיו כאלה אשר יעדיפו את הסגנון העכשווי והמודרני, בכל מקרה יש לציין שבמרבית החנויות ניתן למצוא כמעט ורק את הדגמים העדכניים אשר מתחדשים מעת לעת.

הג'ינס כמותג מוביל בעולם האופנה

מקורו של הג'ינס וכן שמו מג'נובה שבאיטליה, שם המכנס היה הבגד של המלחים מהצי הימי האיטלקי. אך כלבוש שכבש את העולם זה קרה באמריקה כשלבוש של פועלים ממחצבות וכורים שופר אצל חייט ונרשם כפטנט יחד עם סוחר האופנה ובעל חברת הביגוד לוי שטראוס. מאז הג'ינסים מיוצרים בכמויות אדירות ובהצלחה גדולה ברחבי העולם על ידי כל חברות הבגדים השונות בארץ ובעולם, וכן קיימים כמותגים מובילים בעולם האופנה ובעיקר בעולם הפרסום. הג'ינסים מיוצרים רבות ומשווקים כדגמי מעצבים יוקרתיים, וכבר קמו להם חיקויים רבים עקב מחיריהם היקרים מאד. השילובים השונים של המכנסיים בגדלים, גזרות, בצירוף של קישוטי אבנים, תכשיטים שונים, בדי תחרה וכיוצא באלו מאפיינים דוגמאות רבות של ג'ינסים. כל ג'ינס המגיע בדוגמא שונה מהווה מראה נפלא ויפה, יהיו כאלה אשר יעדיפו ללבוש את הג'ינס לעבודה וליום יום, אחרים ילבשו ג'ינס ליציאות בשעות הערב.
יחד עם זאת הג'ינס הוא לבוש יום יומי, שאינו נלבש באירועים ואינו מתאים לאירועי ערב רשמיים, ואף מקובל שהוא יוצר זילות אם לובשים אותו למקומות בטקסים רשמיים חשובים או למקומות מכובדים. אף במקומות עבודה רבים קוד הלבוש אוסר על הגעה בלבוש הכולל מכנסי ג'ינס, משום שישנם מקומות עבודה שמכבדים את עצמם מאד ומרשים לעובדיהם להגיע רק בלבוש מחויט, או משום שמדובר בעבודות שיש להם תלבושת אחידה.