תיקים

תיק גב- מלווה אתכם במהלך הטיול המתוכנן

תיק גב הוא תיק אותו תמיד נושאים לכל טיול

אחד מהפרטים החשובים ביותר שיש לקחת אותם בחשבון כאשר בוחרים תיק גב ומתכננים טיול- השיקול העיקרי הוא לבחור תיק גב נכון או תרמיל איכותי שאותו תישאו על גבכם בנוחות מרבית.

חשוב להתאים את גודל ואיכות התיק לגב שלכם

אם תיק גב לטיול יהיה גדול מדי, יתכן והמשקל העודף שבו יקשה לסחוב את התיק ולמעשה לא ניתן יהיה להשתמש בתיק. כמו גם בחירה של תיק גב איכותי יכול לקבוע את אופן ההנאה שלכם מהטיול, אם תישאו את הציוד בנוחות או תתלוננו כל הזמן על כאבים וכובד משקל. לכן חשוב יהיה לבחור תיק גב או תרמיל נוח במיוחד, וכן כזה שיתאים בדיוק לטיול שלכם ולמסלול שבחרתם. תיקי גב קטנים לא יוכלו להכיל את כל הציוד שלכם, תרמיל שחומריו אינם איכותיים מספיק לא יעמוד במעמסה בזמן של גשם וכל התכולה שבו עלולה להיהרס.

אילו אופציות יש לבדוק כדי לדעת איזה תיק גב הכי יתאים בשבילכם?

יש ראשית לחשוב קודם על אופי הטיול- האם מדובר בטיול קצר ועירוני המיועד לסחיבה של מים, ארנק ומעט חטיפים. או האם מדובר בטיול של הרפתקאות, טרקים ולינה בשטח, וגם כאשר מדובר בטרקים ישנם אלו הקצרים הנמשכים כמה ימים או אלו הארוכים הנמשכים שבועות או אף חודשים ארוכים. בטיולים הארוכים יותר, יש כמובן לבחור בתיק גב שיהיה חזק ועמיד במיוחד, יכלול תאים רבים ומקום רב לאחסון החפצים, וכן לא יצור עומס על הגב.

לאחר רכישת תיק הגב יש לשים לב לציוד

חשוב גם להכין את הציוד הנחוץ מבעוד מועד ולא להגזים בכמויות האריזה. יש לבדוק קודם את תיק הגב או התרמיל ולחשוב מה ניתן יהיה בדיוק להכניס בתוכו ובאילו כמויות, כך שקודם יש להכין את רשימת הציוד המסודרת והמדויקת ביותר. תיקים ותרמילים צריכים בנוסף להתאים עצמם למבנה הכללי של הגוף. לא כל תרמיל שהיה מעולה עבור מטייל מסוים, יוכל גם להתאים בדיוק לכם. זהו נתון התלוי במידות גופכם, במגבלות הגופניות שלכם וכן בכושר הגופני הכללי שלכם. כיוון שאתם מכירים את עצמכם בצורה הטובה ביותר, כך תוכלו גם לבחור את התיק שיתאים לכם באופן האידיאלי ביותר ובייחוד כאשר מדובר בטיול ארוך והרפתקני.    

תיק גב אורטופדי

במידה ותיק הגב שלכם אמור להיות על גבכם בחלק מן היום יש לבדוק האם התיק הוא אורטופדי וקיימת תמיכה לגב. אם הטיול הינו טיול הליכה והתיק איננו מתאים לכך הגב עלול לכאוב ואף לקצר את הטיול המתכונן או לפגוע בו בעתיד. אין אנו רוצים שבגלל תיק גב יהיו בעיות בריאותיות להמשך חיינו. לכן יש לבדוק היטב את החברה ממנה רוכשים את התיק, יש לרכוש מחברה אמינה בעלת המלצות רבות בנושאי תיקים.